Hem Tävlingar Sök Medlemmar Registera Logga in  
Trädgårdsplanering
Sv: Trädgårdsarkitekt

Konversationen startad av: Lenamathias   Startade: 01-07-2008 11:47    Svar: 3
  må, 07 jan 2008, 11:47
Lenamathias är inte online. senast aktiv: 2008-01-08 21:06:36 Lenamathias

Ej rankad
Registrerad 01-07-2008
Meddelanden 1
 Trädgårdsarkitekt
Jag har under en längre tid försökt hitta en lämplig trädgårdsarkitekt som skulle kunna hjälpa oss i anläggning av vår trädgård. Den första jag kom i kontakt med kändes oseriös vad gäller kostnaden. Vi presenterade vad vi var intresserade av (ritning, växtförteckning osv) och ville få ett fast pris på arbetet. Det fick vi, men dom ville först inte lämna en skriftlig offert på vad som ingick i det priset. Då vi krävde det såg vi att många av dom saker vi ville ha, t ex ett antal träffar för att på plats se vad som skulle bli bäst, inte ingick i priset. Inte heller deras resor fram och tillbaka och ingen växtförteckning, bara en lista med förslag på vilken TYP av växter, t ex växter som inte tål sol osv. När vi återigen kontaktade dom fick vi dra ur dom hur mycket dom debiterade per resa osv. Dom ville bara att vi skulle skriva på offerten, och när vi inte gjorde det i det skick den då var, hörde vi inte av dom igen... Nästa arkitekt har jag nu jagat i ca tre månader. Först var det semesterstängt (efter sommaren), sen meddelade dom att dom inte hade öppet förrän vid jul och idag säger en telefonsvarare att dom öppnar igen i mars! Vi skulle gärna vilja låta detta arbete växa fram under vintern för att kunna sätta i gång rent praktiskt till våren. Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om en bra arkitekt i Stockholmsområdet (som även arbetar under vinterhalvåret!) som skulle vara intresserad av att designa vår trädgård från "scratch" då vi bor i en nybyggd villa helt utan befintlig trädgård. Tack på förhand!

fr, 11 jan 2008, 21:07
Nyponros är inte online. senast aktiv: 2008-01-11 21:08:55 Nyponros

Ej rankad
Registrerad 01-11-2008
Meddelanden 1
Hej, Testa hos Ylva Landerholm ,TemaTrädgård

on, 19 mar 2008, 14:35
johjoh682 är inte online. senast aktiv: 2008-03-19 14:42:35 johjoh682

Ej rankad
Registrerad 03-19-2008
Meddelanden 1

Jag skulle nog höra mig för hos www.levinstradgard.se

/Johan

Trädgårdsdesign

to, 18 jun 2009, 19:56
stjärnflickan är inte online. senast aktiv: 2010-07-30 11:01:37 stjärnflickan

Top 150 meddelanden
Registrerad 06-18-2009
Stockholm
Meddelanden 5
Hej!
Ni har ingen info var nånstans i Sverige ni befinner er...

odla.nu har en lista  över trädgårdsarkitekter/trädgårdsdesigners för hela Sverige, delad på olika områden. Ta gärna kontakt med flera så ni hittar den ni gillar.
Jag är en trädgårdsdesigner/konsult verksam i Stor-Stockholm. Jag har en hemsida på www.tuijasgardendesign.com. Ta gärna kontakt med mig om ni bor i området! Resorna blir alldeles för dyra och tidskrävande för att åka längre bort. Jag vill gärna se trädgården i verklighet och träffa trädgårdsägaren också, jag tycker det är oseriöst att göra en planering från bara några bilder. Man måste ju veta vem man planerar till och man måste se förhållanden runtomkring. Kunden (trädgårdsägaren) ser ju inte allt vad en planerare gör, there's more than meets the eye, som engelsmännen säger.

Jag är uppvuxen med trädgård i Finland, utbildade mig till trädgårdsmästare/trädgårdsdesigner på DaCapo i Mariestad 1999-2001 och har jobbat på flera olika handelsträdgårdar  och med parkskötsel i Stockholm. Jag har en kolonilott i Gubbängen och är aktiv med att utveckla deras örtagård. Jag är också kursledare för trädgårdsplanering och odling på Medborgarskolan och har eget företag med trädgårdsdesign och -konsultation. Man kan hitta mig ibland på Blomsterlandet i Nacka och någon gång även i Bromma... Utnyttja möjligheten att fråga allt möjligt om ni haffar mig där... Wink

Sida 1 av 1 (4 objekt)
blomsterlandet.se » Trädgård » Trädgårdsplanering » Sv: Trädgårdsarkitekt

Du kan bifoga filer
Du kan skapa nya konversationer
Du kan svara på meddelanden
Du kan radera dina meddelanden
Du kan ändra dina meddelanden
Du kan skapa undersökningar
Du kan rösta i undersökningar
Forumstatistik är aktiverade
Forumet är omodererat
Om Blomsterlandet | Sitemap | Copyright | info@blomsterlandet.se