Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Så här handlar du

Observera! Logga in innan köpet om du är Green Room medlem för att få dina poäng registrerade.

 

1. Handla och lägg i varukorgen

Välj produkt samt antal och klicka på den gula knappen ”Lägg i varukorg”. Om du vill lägga till fler produkter är det bara att fortsätta lägga ned produkter i varukorgen.
Du kan alltid klicka på den vita knappen i toppen på sidan ”Varukorg”, där du ser vad din varukorg innehåller, antal och pris samt att du kan ta bort en produkt och/eller ändra antal.
När du känner dig nöjd klickar du på den gula knappen uppe i högra hörnet ”Till kassa”.

2. Kassa

Produkter  i varukorgen
Kontrollera att de produkter som du vill köpa samt rätt antal finns med i listan.

Välj leveranssätt
Välj det leveranssätt som passar dig. Väljer du att hämta din order i en av Blomsterlandets butiker ska du även välja den butik du vill att ordern skickas till. Har du lagt en produkt i din varukorg som inte kan skickas med Post Nord på grund av vikt eller storlek, kommer hela din order skickas till den av våra butiker du valt. 

Välj betalningsmetod
Välj mellan Klarna faktura, Klarna konto och Visa/Mastercard.

Kunduppgifter
Fyll i dina kunduppgifter.
Var noga med att du skriver rätt mobilnummer till den personen som skall hämta ut paketet då en SMS avisering kommer att skickas till det numret när beställningen kan hämtas ut på utlämningstället.
Var också noga med att e-postadressen är korrekt ifylld då orderbekräftelsen skickas dit. Handlar du på faktura eller konto kan din leveransadress inte vara någon annan än din bokföringsadress.

Slutför beställning
Klicka på den gula knappen ”Slutför beställning” när du känner dig klar.

3. Betalsida

Har du valt Visa/Mastercard kommer du komma till en sida där du väljer antingen Visa eller Mastercard. Fyll i dina kortuppgifter.
Har du valt faktura eller konto görs en automatisk kreditupplysning hos Klarna. Om allt är i sin ordning behöver du inte göra något mer. Skulle din ansökan inte gå igenom ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst för att få reda på varför. Klicka här för att kontakta dem.

4. Orderbekräftelse

Nu är din beställning genomförd och du får strax ett mail med din orderbekräftelse till den e-postadress du nyss angett. Om du känner dig osäker, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig! Våra telefontider är måndag-fredag 09.00 – 16.00. Övrig tid når du oss alltid på e-post: ebutik@blomsterlandet.se.

5. Orderöversikt

I ditt orderbekräftelsemail har du längst ner i mailet en grön knapp ”Se din orderstatus”. När du klickar på den knappen kommer du till en översikt som visar dina nuvarande och historiska beställningar. Här kan du bland annat följa leveransstatus på din beställning.