Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Så här handlar du

1. Handla och lägg i varukorgen

Välj din önskade produkt/produkter samt antal och klicka på den gula knappen ”Lägg i varukorg”. Om du vill lägga till fler produkter är det bara att fortsätta lägga ned produkter i varukorgen. 

Du kan alltid klicka på den vita knappen i toppen på sidan ”Varukorg”, där du ser vad din varukorg innehåller, antal och pris samt att du kan ta bort en produkt och/eller ändra antal. 

När du känner dig nöjd, klickar du på den gula knappen uppe i högra hörnet ”Till kassa”.

 

2. Kassa

Produkter  i varukorgen
Kontrollera att de produkter som du vill köpa samt rätt antal finns med i listan.

Poäng på ditt köp
Om du är medlem, glöm inte logga in innan köpet för att få dina poäng registrerade. Om du inte är medlem, så är det enkelt att bli medlem direkt på hemsidan.

Välj leveranssätt
Välj det leveranssätt som passar dig. Väljer du att hämta din order i en av Blomsterlandets butiker ska du även välja den butik du vill att ordern skickas till. Har du lagt en produkt i din varukorg som inte kan skickas med Post Nord på grund av vikt eller storlek, kan din order endast skickas till den Blomsterlandet butik du själv väljer.

Välj betalningsmetod
Vi hanterar samtliga betalningar via Klarna. Här kan du välja mellan Klarna faktura, Klarna Konto, Klarna Delbetalning, Direktbetalning eller kortbetalning.

Kunduppgifter
Fyll i dina kunduppgifter. Var noga med att du skriver rätt mobilnummer på din beställning, då en SMS avisering kommer att skickas till det numret när beställningen kan hämtas ut. Var också noga med att e-postadressen är korrekt ifylld då orderbekräftelsen skickas dit.

Slutför beställning
Klicka på den gula knappen ”Slutför beställning” när du känner dig klar.

 

3. Betalsida

Beroende på vilken betalningsmetod du har valt, så kommer du att antingen hänvisas till en ny sida eller fylla i kompletterande uppgifter. Om du har valt att betala med faktura och konto, så görs automatisk kreditupplysning hos Klarna. Om allt är i sin ordning behöver du inte göra något mer. Skulle din ansökan inte gå igenom ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst för att få reda på varför. Klicka här för att kontakta dem.

 

4. Orderbekräftelse

Nu är din beställning genomförd och du får strax ett mail med din orderbekräftelse till den e-postadress du nyss angett. Om du känner dig osäker, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig! Du når oss enklast på ebutik@blomsterlandet, alternativt 031-385 7440, måndag-fredag 09.00 – 16.00. 

 

5. Orderöversikt

I ditt orderbekräftelsemail har du längst ner i mailet en grön knapp ”Se din orderstatus”. När du klickar på den knappen kommer du till en översikt som visar dina nuvarande och historiska beställningar. Här kan du bland annat följa leveransstatus på din beställning.