Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Vanliga frågor

Kontakt

När kan jag komma i kontakt med er?
Våra telefontider är helgfria vardagar 09.00 – 16.00. 
Övrig tid når du oss alltid på e-post: ebutik@blomsterlandet.se

 

Beställning

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till varor i min beställning? 
När du har lagt en beställning på Blomsterlandets hemsida, går det inte att avbryta/ändra din order om den innehåller växter eller artiklar som beställs direkt från odlare/leverantör. Kontakta oss på ebutik@blomsterlandet.se om du har några frågor kring detta.

Hur vet jag att min order har gått igenom? 
Din order har gått igenom när du fått en orderbekräftelse. Du får en orderbekräftelse på skärmen efter att betalningen är gjord samt till den mailadress du skrev in när beställningen gjordes. Om du skrev fel mailadress kontakta oss på ebutik@blomsterlandet.se så hjälper vi dig.

Fraktpris?  
Om du har valt att hämta dina varor i en av Blomsterlandets butiker tillkommer inget fraktpris. På varje försändelse via Post Nord tillkommer ett fraktpris på 59 kronor. Detta syns tydligt i kassan vid köpet. Vid övriga val, så anges fraktpriset antingen direkt i kassan eller via mail.

Kan jag välja leveransdatum på min beställning? 
Tyvärr inte. Produkter som skickas till dig via Post Nord levereras normalt inom 2-8 arbetsdagar om inget annat står angivet. Gällande större leveranser/bud så kontakta oss direkt på ebutik@blomsterlandet.se

Vart vänder jag mig om jag har skötselfrågor kring sortimentet eller om en specifik vara? 
Använd gärna vårt forum ”Fråga Experten” som du hittar i menyraden eller klicka här. Våra experter är tillgängliga alla vardagar för att svara på era frågor och funderingar. Du kan också kontakta vår kunniga personal i någon av våra butiker runt om i Sverige. En lista på butiker hittar du här Hitta butik.

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring utbudet på er hemsida?  
Saknar du något i vårt sortiment på hemsidan, hör gärna av dig till oss så skall vi se vad vi kan göra. Kontakta oss via på ebutik@blomsterlandet.se

 

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja mellan? 
Alla våra betalningar hanteras via Klarna, där du kan välja mellan Klarna faktura, Klarna konto, Klarna delbetalning, direktbetalning eller kortbetalning.

Kan jag delbetala min faktura? 
Självklart kan du delbetala din faktura. Vi samarbetar med Klarna som har hand om vår fakturahantering. Kontakta deras kundtjänst eller klicka här.

Hur får jag tillbaka mina pengar vid retur/reklamation? 
Har du valt att betala med kort kommer dina pengar att sättas över på det konto som du gjorde din betalning med inom 14 dagar. Vid val av faktura eller konto kommer antingen fakturan makuleras eller beloppet justeras. Om fakturan är betald sker en återbetalning på det betalade beloppet.

Varför blev jag nekad att betala med Klarna faktura eller Klarna konto?
Vid val av faktura eller konto gör Klarna en kreditprövning på dig. Vi har tyvärr ingen möjlighet att se varför din kreditprövning nekades. Om du vill du veta varför, behöver du kontakta Klarna direkt. Kontakta deras kundtjänst eller klicka här.

Jag har ett presentkort/bonuscheck från er som jag vill använda när jag beställer. Hur gör jag? 
För närvarande kan man tyvärr inte använda presentkort/bonuscheck på vår hemsida.  Man kan alltid använda sitt presentkort/bonuscheck i våra butiker.

Jag är Green Room medlem. Är köpet på er hemsida bonusgrundande? 
Ja, absolut! För att få dina poäng behöver du vara inloggad innan du genomför köpet. Du loggar in i övre högra hörnet på hemsidan. Du kan även efterregistrera dina poäng genom att ta kontakt med GreenRooms kundtjänst på e-post: greenroom@blomsterlandet.se.

 

Leveranser

Var kan jag hämta mitt paket? 
Du får ditt paket till närmaste Blomsterlandet butik eller till det utlämningsställe som ligger närmast den adress du angett vid din beställning.

Skickar ni paket utanför Sverige? 
Nej, tyvärr skickar vi inte paket utanför Sveriges gränser.

Var kan jag se om mitt paket har kommit fram? 
Du kan spåra ditt paket via postens hemsida genom att använda dig av ditt kolli-ID. Har du inte fått ditt kolli-ID aviserat till dig ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Kontakta oss via ebutik@blomsterlandet.se.

Hur lång leveranstid har ni? 
Produkter som skickas till dig via Postnord levereras inom 2-8 arbetsdagar. Produkter som skickas till dig via en av våra butiker levereras inom ca 1-5 arbetsdagar. Gällande större leveranser/bud så kontakta oss direkt på ebutik@blomsterlandet.se.

Vilka leveranssätt har ni och vad betyder det? 
Hämta i butik: Paketet hämtas i din valda Blomsterlandet butik. Valet gör du i kassan innan betalning. 
PostNord: Få paketet skickat till närmsta utlämningsställe.

Kan jag få leveransen till en tillfällig adress? 
Då alla betalningar hanteras av Klarna, kommer din leveransadress att automatiskt hämtas ifrån din bokföringsadress.

När och hur får jag avisering om min leverans? 
En sms-avisering skickas ut till dig när ditt paket finns att hämta på utlämningsstället eller i en av våra butiker. Var noga med att skriv rätt mobilnummer när du lägger din order.

Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning? 
Ditt paket kommer att ligga kvar i våra butiker i max 5 dagar och på Postnord utlämningsställe i max 7 dagar. Det är ditt ansvar att paketet hämtas ut så snabbt som möjligt. Tänk på att levande växter måste hämtas ut så fort som möjligt efter att aviseringen skickats ut till dig. Om paketet inte är uthämtat kommer ditt paket att skickas tillbaka till oss och orderns totalbelopp plus en hanteringsavgift på 399kr tillkommer, enligt 41 § i Konsumentköplagen.

För att kunna garantera kvalitén på växter så ska din beställning hämtas ut samma dag som aviseringen sker. Dock som längst 24 timmar efter avisering.

 

Retur och reklamation

Jag vill returnera en vara, hur gör jag? 
Klicka här för att läsa om reklamationer och returer.