Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren. Vi hoppas att du skall hitta svaren du söker, om inte får du gärna kontakta vår medlemsservice!

Kostar det något att vara medlem?

Ingenting. Medlemskapet är gratis.

I vilka butiker gäller mitt kort?
Det gäller i Blomsterlandets samtliga 57 butiker över hela Sverige. Självklart samlar du även poäng i vår E-butik.

Hur fungerar det med bonus, vad får jag?
Principen är enkel – du får 2% bonus på dina köp. En krona ger en poäng, och bonusen räknas på kalenderår. 

När får jag min bonus?
I februari och september lägger vi in bonus på ditt medlemskonto. (Om du har samlat ihop minst 1500 poäng). Vi skickar då ett meddelande om att du har bonus på ditt konto. Du behöver inte ha med någon check till butiken. Du visar bara legitimation/personnummer eller medlemskort i kassan, för att lösa ut din bonus. Minsta valören är 30 kronor och vi betalar ut i jämna 30 kronors belopp. Har du inte nått upp till 30 kronor sparas detta till nästa utbetalning. Har du inte registrerat köp/intjänat poäng under de senaste 12 månaderna nollställs kontot.

Var ser jag mina köp och bonus?
Logga in på ditt medlemskonto här.

Under fliken ”Dina köp i butik” ser du dina registrerade köp. Under fliken ”Din bonus” ser du dina aktuella poäng som du har samlat ihop. Där kan du också se om du har en aktuell bonus.

Jag har tappat mitt kort, vad gör jag?

Logga in på ditt medlemskonto här. Klicka på ”Klubbkort” och följ vidare instruktioner. Du kan även kontakta vår medlemsservice. Vi spärrar det tappade kortet och skickar ut ett nytt kort. Poäng/bonus kommer föras över till det nya kortet. Om du handlar innan du har fått ditt nya medlemskort, går det utmärkt att visa legitimation/personnummer i kassan, för att registrera dina köp.

Jag glömde att visa mitt kort eller ange personnumret sist jag handlade hos er. Kan jag göra en efterregistrering?
Absolut, tag med kvittot till någon av våra butiker, så efterregistrerar de det åt dig direkt i kassan. Du kan efterregistrera kvitton upp till en månad.

Kan jag samla poäng tillsammans med någon i min familj?
Ja, genom att han eller hon blir extramedlem på ditt medlemskonto. Logga in på ditt medlemskonto här . Klicka på ”Klubbkort” och följ vidare instruktioner där. Har ni redan varsitt kort/medlemskonto, kontakta medlemsservice, så kopplar vi ihop era konton.

Varför får jag inga erbjudanden/utskick från Blomsterlandet?
Har du angett korrekt e-postadress, adress och mobilnummer? Logga in på ditt medlemskonto här. Klicka på ”Dina uppgifter” och kontrollera detta. Kontakta annars medlemsservice.

Jag önskar att inte få e-mail och/eller sms från Blomsterlandet.
Kontakta medlemservice så ordnar vi det.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Kontakta medlemsservice så hjälper vi dig. Har du intjänad bonus kommer den i och med uppsägningen att försvinna.

Jag har registrerat mig som medlem, men inte fått mitt medlemskort.
Det tar ca 2-4 veckor att få sitt medlemskort. Om det har tagit längre tid än så, vänligen kontakta medlemsservice. Innan du har mottagit ditt medlemskort kan du registrera dina köp i kassan och ta del av våra medlemsvaror genom att visa legitimation/personnummer.

Jag har blivit utlovad extrapoäng, när får jag dessa?

Ibland har vi aktiviteter som enkäter eller specialutskick där bonuspoäng ges om du lämnar uppgifter eller liknande. De poängen registreras på ditt medlemskonto inför kommande bonusutbetalning. Du kan inte se extrapoäng under ”Dina köp i butik”. Däremot visas de i totalsumman under ”Din bonus”.