Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om vår kundklubb Green Room. Vi hoppas att du skall hitta svaren du söker. Om inte får du gärna kontakta vår medlemsservice. 

Läs mer information, läs gärna våra medlemsvillkor och integritetspolicy. 

Kostar det något att vara medlem?                                                                                                                                      Nej, det kostar ingenting. Medlemskapet är gratis.

I vilka butiker gäller mitt medlemskort?                                                                                                        Medlemskortet gäller i Blomsterlandets samtliga 60 butiker över hela Sverige. Här hittar du våra ubutiker. Visar du medlemskort eller legitimation i kassan, får du poäng för dina köp. Du får även poäng för köp i vår E-butik.

Hur fungerar det med bonus, vad får jag?
Principen är enkel – du får 2% bonus på dina köp. En krona ger en poäng, och bonusen räknas på kalenderår. 

När får jag bonus?
I februari och september lägger vi in bonus på ditt medlemskonto. (Om du har samlat ihop minst 1500 poäng). Vi skickar då ett meddelande om att du har bonus på ditt konto. Du behöver inte ha med någon check till butiken. Du visar bara legitimation/personnummer eller medlemskort i kassan, för att lösa ut din bonus. Minsta valören är 30 kronor och vi betalar ut i jämna 30 kronors belopp. Har du inte nått upp till 30 kronor (1500 poäng) sparas poängen till nästa utbetalning. Har du inte registrerat några köp alls under de senaste 12 månaderna, nollställs poängen på kontot.

Var och hur loggar jag in på mitt medlemskonto?                                                                                                                     Just nu kan du inte logga in på ditt medlemskonto. Vi gör om mina sidor med mer innehåll och med en kundvänlig och säker inloggning. 

Vill du ändra dina kontaktuppgifter eller har frågor om dina köp eller bonus, vänligen kontakta vår medlemsservice.

Jag vill ändra uppgifter på mitt medlemskonto, var gör jag det?
Vill du ändra t.ex. e-postadress, mobilnummer, adress eller hembutik så kontatar du oss på medlemsservice

Jag har tappat mitt medlemskort, vad gör jag?                                                                                                                    Kontakta vår medlemsservice. Vi spärrar det gamla kortet och skickar ut ett nytt. Poäng/bonus kommer föras över till det nya kortet. Om du handlar innan du har fått ditt nya medlemskort, kan du visa legitimation/personnummer i kassan för att registrera dina köp. Observera att du inte behöver något kort för att samla poäng, det går lika bra med legitimation.  

Jag glömde att visa mitt medlemskort eller legitimation/personnummer sist jag handlade hos er. Kan jag göra en efterregistrering av kvittot för att få poäng?
Det löser vi självklart åt dig. Tag med kvittot till någon av våra butiker, så efterregistrerar de det åt dig direkt i kassan. Du kan efterregistrera kvitton som är upp till en månad gamla.

Kan jag samla poäng tillsammans med någon i min familj?
Ja, genom att han eller hon blir extramedlem på ditt medlemskonto. Kontakta medlemsservice, så hjälper vi er. 

Varför får jag inga erbjudanden/utskick från Blomsterlandet?
Har vi rätt adress, e-postadress och mobilnummer registrerat? Kontakta medlemsservice så lägger vi detta åt dig. 

Jag önskar att inte få e-mail och/eller sms från Blomsterlandet.
Kontakta medlemservice så ordnar vi det. Du kan också avregistrera nyhetsbrev och sms direkt i varje utskick. 

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Kontakta medlemsservice så hjälper vi dig. Har du intjänade poäng och bonus kommer de i och med uppsägningen att försvinna.

Jag har registrerat mig som medlem, men har inte fått mitt medlemskort.
Det tar ca 2-4 veckor att få sitt medlemskort. Om det har tagit längre tid än så, vänligen kontakta medlemsservice. Innan du har mottagit ditt medlemskort kan du registrera dina köp i kassan och ta del av våra medlemsvaror genom att visa legitimation/personnummer.

Jag har blivit lovad extra poäng, när får jag dem?                                                                                                    Ibland har vi aktiviteter som enkäter eller specialutskick där extra bonuspoäng ges. T.ex. om du svarar på frågor eller lämnar uppgifter. Har du gjort det, registreras poängen strax innan kommande bonusutbetalning.