Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om vår kundklubb Green Room. Vi hoppas att du skall hitta svaren du söker. Om inte får du gärna kontakta vår medlemsservice.

Kostar det något att vara medlem?                                                                                                                                      Nej, det kostar ingenting. Medlemskapet är gratis.

I vilka butiker gäller mitt medlemskort?                                                                                                          Medlemskortet gäller i Blomsterlandets samtliga 59 butiker över hela Sverige. Här hittar du våra butiker. Visar du medlemskort eller legitimation i kassan, får du poäng för dina köp. Självklart får du även poäng för köp i vår E-butik.

Hur fungerar det med bonus, vad får jag?
Principen är enkel – du får 2% bonus på dina köp. En krona ger en poäng, och bonusen räknas på kalenderår. 

Hur får jag poäng för mina köp i E-butiken?                                                                                                                      För att få poäng för dina köp i vår E-butik, börjar du med att logga in på ditt medlemskonto. Det gör du innan du påbörjar ditt köp. Loggar in gör du här. För närvarande kan du inte handla för din bonus i vår E-butik, det gör du i våra fysiska butiker.

När får jag bonus?
I februari och september lägger vi in bonus på ditt medlemskonto. (Om du har samlat ihop minst 1500 poäng). Vi skickar då ett meddelande om att du har bonus på ditt konto. Du behöver inte ha med någon check till butiken. Du visar bara legitimation/personnummer eller medlemskort i kassan, för att lösa ut din bonus. Minsta valören är 30 kronor och vi betalar ut i jämna 30 kronors belopp. Har du inte nått upp till 30 kronor (1500 poäng) sparas poängen till nästa utbetalning. Har du inte registrerat några köp alls under de senaste 12 månaderna, nollställs poängen på kontot.

Var och hur loggar jag in på mitt medlemskonto?                                                                                                                     Du loggar in på ditt medlemskonto här. Inloggningsuppgifter är personnummer och postnummer. Personnumret skrivs i en följd, utan bindestreck eller mellanslag. Börjar med t.ex. 19xx. Postnumret skrivs också i en följd, utan mellanslag.

Om du är registrerad som extramedlem/ingår i samma hushåll som någon, loggar du in med dina uppgifter och kan då se dina köp. Huvudmedlem ser sina egna köp. Under ”Din bonus” ser ni era totala sammanlagda poäng.

Är du norsk medborgare? För närvarande kan du inte logga in på ditt medlemskonto. Vårt system är uppbyggt på svenska personnummer. Vi håller dock på att titta på en annan lösning gällande inloggning. Kommer att ändras i framtiden. Vill du ändra uppgifter på ditt medlemskonto eller har frågor om dina köp, vänligen kontakta vår medlemsservice.

Var ser jag mina köp och bonus?
Logga in på ditt medlemskonto här. Under fliken ”Dina köp i butik” ser du dina registrerade köp. Under fliken ”Din bonus” ser du dina aktuella poäng som du har samlat ihop. Där kan du också se om du har en aktuell bonus.

Jag vill ändra uppgifter på mitt medlemskonto, var gör jag det?
Vill du ändra t.ex. e-postadress, mobilnummer, adress eller hembutik? Logga in på ditt medlemskonto här. Du ändrar dina uppgifter under " Dina uppgifter". Du kan självklart också kontakta oss på medlemsservice.

Jag har tappat mitt medlemskort, vad gör jag?                                                                                                                    Logga in på ditt medlemskonto här. Klicka på ”Klubbkort” och följ vidare instruktioner. Du kan även kontakta vår medlemsservice. Vi spärrar det gamla kortet och skickar ut ett nytt. Poäng/bonus kommer föras över till det nya kortet. Om du handlar innan du har fått ditt nya medlemskort, kan du visa legitimation/personnummer i kassan för att registrera dina köp.

Jag glömde att visa mitt medlemskort eller legitimation/personnummer sist jag handlade hos er. Kan jag göra en efterregistrering av kvittot för att få poäng?
Det löser vi självklart åt dig. Tag med kvittot till någon av våra butiker, så efterregistrerar de det åt dig direkt i kassan. Du kan efterregistrera kvitton som är upp till en månad gamla.

Kan jag samla poäng tillsammans med någon i min familj?
Ja, genom att han eller hon blir extramedlem på ditt medlemskonto. Logga in på ditt medlemskonto här . Klicka på ”Klubbkort” och följ vidare instruktioner där. Har ni redan varsitt kort/medlemskonto, kontakta medlemsservice, så kopplar vi ihop era konton.

Varför får jag inga erbjudanden/utskick från Blomsterlandet?
Har vi rätt adress, e-postadress och mobilnummer registrerat? Logga in på ditt medlemskonto här. Klicka på ”Dina uppgifter” och kontrollera detta. Kontakta annars medlemsservice.

Jag önskar att inte få e-mail och/eller sms från Blomsterlandet.
Kontakta medlemservice så ordnar vi det.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Kontakta medlemsservice så hjälper vi dig. Har du intjänade poäng och bonus kommer de i och med uppsägningen att försvinna.

Jag har registrerat mig som medlem, men har inte fått mitt medlemskort.
Det tar ca 2-4 veckor att få sitt medlemskort. Om det har tagit längre tid än så, vänligen kontakta medlemsservice. Innan du har mottagit ditt medlemskort kan du registrera dina köp i kassan och ta del av våra medlemsvaror genom att visa legitimation/personnummer.

Jag har blivit lovad extra poäng, när får jag dem?                                                                                                    Ibland har vi aktiviteter som enkäter eller specialutskick där extra bonuspoäng ges. T.ex. om du svarar på frågor eller lämnar uppgifter. Har du gjort det, registreras poängen strax innan kommande bonusutbetalning. När poängen är tillagda är de medräknade i totalsumman under "Din bonus" på ditt medlemskonto. (Extra poäng visas inte under ”Dina köp i butik”.) Vill du logga in på ditt medlemskonto gör du det här .