Är du vår nya kundservicestjärna med gröna fingrar?

Vi på Blomsterlandet söker nu en kundservicemedarbetare med ett brinnande intresse för växter och människor – kanske är det du?

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare på Blomsterlandets kontor i Bromma är du företagets röst utåt och en viktig länk mellan våra kunder, butiker och interna avdelningar. Vi letar efter dig som älskar att ge service i världsklass, är lösningsorienterad, flexibel och vill vara med och utveckla vårt arbetssätt och vår kundupplevelse.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid (100 %) i 6 månader med möjlighet till förlängning, med start i slutet av augusti/början på september.

Placering: Bromma

Arbetstider: måndag–fredag kl. 08–17. Arbete på helger och röda dagar samt övertid kan
förekomma. Möjlighet till hybridarbete i samråd med chef.

Dina arbetsuppgifter

  • Besvara, hantera och ge merservice i samtal, chattar och ärenden i alla våra servicekanaler samt vara support för våra butiker.
  • Följa upp och rapportera fel i erbjudanden, webbplatsinformation och andra strukturer
  • Få god kunskap om vårt sortiment, produkter och skötselråd
  • Ha kontakt med partners och leverantörer, exempelvis PostNord
  • Ansvara för att vidareutbilda såväl nya som erfaren personal i uppgifter och system som 1st line-supporten sitter med.
  • Säkerställa ett gott samarbete med interna avdelningar
  • Ständigt utveckla och förbättra våra servicekanaler, avdelningen och organisationen genom att komma med förbättringsförslag
  • Bidra till att utveckla och effektivisera våra servicekanaler, rutiner och processer med målet att förbättra kvalité, effektivitet och kundnöjdhet

Vem är du?

Vi söker dig som har en passion för växter och ett genuint intresse för kundmöten. Du är en lagspelare som gillar att arbeta i ett snabbt tempo och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du är trygg i samtal, både muntligt och skriftligt, och du möter andra med respekt och ett leende i rösten.

Du har:

  • Utbildning som trädgårdsmästare eller motsvarande erfarenhet inom branschen med trädgård, växter eller blommor
  • God systemvana – du känner dig bekväm i flera olika datasystem
  • Förmåga att kommunicera tydligt på svenska och engelska, i både tal och skrift
  • Ett tryggt och professionellt telefonbemötande

Våra rötter

Blomsterlandet startades 1986 och vår första butik öppnades 1989. Vi kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och
trädgårdstillbehör. Vår verksamhet har omkring 900 medarbetare och omsätter cirka 1,9 miljarder kronor. Blomsterlandet drivs av S-Invest Trading AB och ägs av Stena Adactum, vilka tillhör Stena-Sfären.

Väx med oss!

På Blomsterlandet får du vara en del av ett växande och passionerat team som har ett stort engagemang för allt som har med trädgård och växtliv att göra. Vi erbjuder en arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och innovation står i centrum, och där varje medarbetare spelar en avgörande roll för vår framgång. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka och du kommer att fa en spännande, strategisk och utvecklande roll hos oss.