Frakt & leverans

Vilka leveranssätt har ni? 

Det beror på vilket val du gör vid din beställning. Vi har nedan alternativ när du gör ett beställning på hemsidan. 

Hämta i butik - Levereras till Blomsterlandets fysiska butik som ligger närmast den adress du anger vid din beställning eller till butiken du väljer vid köpet och innebär att produkterna kan hämtas ut där.  

Varubrev - Levereras direkt hem till brevlådan. Är paketet för stort för brevlådan går den till närmaste PostNord ombud. 

Postpaket - Levereras till PostNords ombud närmast den adress du anger eller till det ombud du väljer vid köpet. 

Hemleverans - Levereras hem till dig och du får en avisering via SMS när PostNord kan leverera den till dig. 

Erbjuder ni hemleverans? 

Vissa varor i vår webbutik kan bokas med hemleverans som transporteras av Postnord. 

Stora och skrymmande varor samt växter levereras till våra butiker, men vi har hemleverans på storpack med jord och tujor. 

Många av våra butiker är anslutna till en budfirma som kan ordna med hemleverans. Ta kontakt med vår kundservice och hör vad som gäller för just den butiken som du har närmast. 

Alla våra butiker i Stockholm är anslutna till en budfirma som kan transportera både växter och jord. 

Hur mäts leveranshöjden? 

På alla växter på vår hemsida så uppges en leveranshöjd.  

Höjden på krukväxter och säsongsväxter mäts inklusive krukan och till toppen på plantan.  

Höjden för trädgårdsväxter (t.ex. buskar, träd, perenner) mäts från krukans övre kant och till toppen på plantan.  

Observera att höjden som vi uppger kan komma att avvika från faktisk leveranshöjd, då växter har hunnit växa mer än beräknat hos våra odlare eller blivit nedklippta för att stimulera ett buskigare växtsätt. 

När och hur får jag avisering om min leverans? 

En SMS-avisering skickas ut till dig när ditt paket finns att hämta på utlämningsstället, i en av våra butiker eller när PostNord kan leverera dina varor hem till dig. Var noga med att ange rätt mobilnummer när du lägger din order. 

Har du valt leverans med PostNord, rekommenderar vi att du laddar ner deras app för att följa ditt paket. 

Vid leverans till butik kan du följa din order genom att klicka här 

Hur lång leveranstid har ni? 

Produkter som skickas till dig via PostNord levereras inom 2-8 arbetsdagar.  

Produkter som skickas till dig via en av våra butiker levereras inom 1-10 arbetsdagar. Vi har generellt lite längre leveranstider på produkter som beställs direkt från odlare. Gällande större leveranser/bud ber vid dig skicka in ett ärende till oss via formuläret som du hittar här. 

För att ta reda på hur lång leveranstiden är på det som du tänkt beställa kan du gör så här: 

  1. Lägg dina varor i kundvagnen
  2. Fyll i postnummer för att visa vart ordern ska skickas
  3. Se "Förväntat leveransdatum" i den gula rutan

Om du däremot redan gjort en beställning och vill veta status kring den kan du klicka på kontakta vår kundservice. 

Kan jag välja leveransdatum på min beställning? 

Produkter som skickas till dig levereras normalt inom 2-8 arbetsdagar, om inget annat har angetts. Det går att se i kassan under "förväntad leverans" när den är tänkt att levereras. Det går inte att påskynda eller senarelägga leveransen.  

Vilket leveransdatum har min order från e-handel? 

På din orderbekräftelse finner du ett förväntat leveransdatum. Notera att angivet datum är när paketet skickas från vårt lager och är ungefärligt samt kan komma att korrigeras. 

Är du medlem i vår kundklubb GreenRoom så kan du logga in och spåra din order, om den ska levereras till någon av våra Blomsterlandet-butiker. Klicka här för att komma till kundklubben. 

Har du valt att din beställning ska skickas med Postnord så kommer du få ett mail när din order är packad.  Spåra din order med hjälp av ditt försändelse-ID på postnord.se, eller använd deras app.