Blomsterlandet
Växter
Tillbehör
Skicka blombud
Tips & råd
Presentkort
KundklubbVåra butiker
KundklubbKundklubb
VäxterTillbehörSkicka blombud
Mer
  • Kontakt & kundservice
  • E-handeln, returer och villkor
  • Köpvillkor & växtgaranti
  • Medlemsvillkor för kundklubben
  • Vi tar ansvar för människor och miljö
  • Jobba på Blomsterlandet
  • Press & media
  • Sociala medier
  • Integritetspolicy
  • Dataskydd
  • Om cookies
  • Aktuellt
    • Torvfri jord - vi utvecklar produkter för framtiden
    • Pyralid och bekämpningsmedel i växtnäring och jord - fakta
    • Blomsterlandet växer – öppnar butik i Lidköping
    • Tävlingar i sociala medier
    • Letar du efter växtskyddsmedel?
    • Saknas det växter när du ska handla? Vi reder ut växtbristen
    • Blomsterlandet föryngringsbeskär sin logotyp
    • Blomsterlandet växer: ny butik i Stockholm
    • Medlemserbjudande: Se John Taylor & Surtantens trädgårdsprogram online
    • Tusen trädgårdar och Blomsterlandet
    • Blomsterlandet och Naturskyddsföreningen i fördjupat samarbete
    • Så arbetar Blomsterlandet med covid-19
    • Tävling - Vad gör du för att hjälpa våra pollinatörer?
    • Blomsterlandet stödjer Naturskyddsföreningens kampanj Operation: Rädda bina
    • Biologisk bekämpning av skadedjur i våra butiker

Blomsterlandet föryngringsbeskär sin logotyp

Från och med 2021 har Blomsterlandet en ny marknadsstrategi. Som ett led i den presenterar företaget nu en uppdaterad logotyp.

- Designen är framtagen för att både förvalta vårt arv och för att förmedla vårt fokus på ett sprudlande och frodigt växtrike, säger marknadschef Stephan Andersson.

Blomsterlandets nya logotyp.

Blomsterlandet har spridit växtglädje runtom i Sverige sedan 1989. Förhoppningen är att leva minst lika länge till, och som ett steg för att nå det målet har företaget lanserat en ny marknadsplan och i samband med det uppdaterat sin logotyp.

- Då och då behöver verksamheter anpassa sig till nya tider, säger Stephan Andersson.

- Man kan se det som att vi föryngringsbeskär vår design och anpassar den till dagens kanaler och förutsättningar.

Tanken med den uppdaterade logotypen är att den ska fungera i fler kanaler och därmed nå inte bara de trogna kunderna utan även attrahera nya målgrupper.

- Blomsterlandet ska vara relevant för både en äldre och yngre målgrupp, och i det ingår att synas i digitala och rörliga kanaler. Det innebär att det ställs nya krav på logotypen för att den ska fungera även i de sammanhangen.

Logotypens uppdaterade form reflekterar Blomsterlandets höga kvalitet, engagemang och växtglädje. Den gula färgen lever vidare, men i modernare form och kan även användas accentuerad av gröna toner.

- Vår logotyp är Blomsterlandets främsta visuella element och kännetecken och den nya designen är framtagen för att förvalta vårt arv samtidigt som den ger en stor bredd och flexibilitet till vår varumärkesupplevelse, säger Stephan Andersson.

Första butiken att skylta med den uppdaterade logotypen är Blomsterlandets nya butik i Hornstull i Stockholm som invigdes den 22 april.

- Efter den officiella lanseringen där kommer vi löpande att uppdatera logotypen i våra övriga butiker och kanaler.

  • 5 dagars garanti på buketter
  • 1 års växtgaranti på trädgårdsväxter
  • Experthjälp i butik & online
  • Klarna-logotyp
  • Instagram
  • Pinterest
  • Facebook

Bli medlem i vår kundklubb

Du får bonus på dina inköp, exklusiva förmåner och massa inspiration. Helt kostnadsfritt.
Bli medlem

Kontakt & kundservice

Vi svarar gärna på dina frågor.

Kontakta kundservice

Våra butiker

Du är välkommen till våra 64 butiker i Sverige. Från Malmö i syd till Luleå i norr.

Hitta din butik

Information

Om Blomsterlandet
Köp- och leveransvillkor
Presentkort
Press & media
Handla tryggt - Covid-19 information
Vårt hållbarhetsarbete
Jobba på Blomsterlandet
Så handlar du på vår hemsida
Cookie-inställningar
Blomsterlandet

© Copyright Blomsterlandet 2020

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Dataskydd