Vanliga frågor om våra presentkort

Du kan köpa presentkort online på vår hemsida och i alla våra butiker. I våra butiker får du ett fysiskt kort laddat med det belopp du valt.

På vår hemsida skickas presentkort digitalt som ett sms eller e-post till mottagaren.

Du kan kontrollera saldot på ditt presentkort på olika sätt beroende på om det är en ny eller gammal variant av våra presentkort.

Den nya varianten har ett presentkortsnummer med 16 siffror och kan kontrolleras här.

Den gamla varianten är limegrön i färgen och har ett presentkortsnummer som börjar på 10. Saldo på dessa presentkort kan du antingen få i våra butiker eller maila ditt presentkortsnummer till info@blomsterlandet.se.

Blomsterlandets presentkort är giltiga i 3 år från utställandedatum och gäller i alla våra butiker. De nya presentkorten gäller även på hemsidan.

Här hittar du närmaste butik

Om ditt presentkort är äldre än 3 år har värdet förfallit och därmed har presentkortet inte längre något värde. Ett utgånget presentkort kan inte förlängas och ersätts inte heller med nytt presentkort med motsvarande värde.

Vi har nyligen bytt presentkort och har nu två varianter som kan förekomma. Våra nya presentkort kan användas som betalning både i våra butiker och online.

De äldre korten är limegröna i färgen och fungerar bara i våra fysiska butiker.

Köp av presentkort är inte bonusgrundande, det räknas som ett betalmedel. Om du är medlem och betalar med ett presentkort, så får du poäng för ditt köp.

Presentkortet är en värdehandling och ett förlorat presentkort ersätts inte. Om du inte har kvar ditt fysiska presentkort, så kan du tyvärr inte utnyttja värdet, även om motsvarande summa kan verifieras med ett kvitto för inköp av presentkortet. Vi tillämpar denna policy för att förhindra bedrägeriförsök.

Presentkortet har inget värde förrän det laddas. Du kan inte lösa in ditt presentkort mot kontanter och ditt presentkort är inte giltigt för återköp.