Varukorgen

Det finns inga produkter i din varukorg.
Summa: 0:-

Reklamation och retur

Reklamation


Du kan läsa om våra reklamationsvillkor här: Köp- och leveransvillkor

Nedan hittar du information om hur du går tillväga för att reklamera din vara/varor. För att vi ska kunna bedöma din reklamation ber vi dig återkomma till oss med nedan information: 

  • Ordernummer
  • Produkten/produkternas benämning enligt orderbekräftelsen du har mottagit
  • Antal produkter du önskar reklamera
  • Minst 2 st tydliga bilder på produkten/produkterna som ska reklameras
  • Anledning till varför du önskar reklamera produkten/produkterna

När vi har mottagit informationen ovan, gör vi en bedömning av reklamation. Om din reklamation blir godkänd kommer pengarna att återbetalas inom ca 3-5 bankdagar via Klarna. Vi återkommer om du behöver returnera de reklamerade produkten/produkterna. 

Har du frågor? Hör av dig på ebutik@blomsterlandet.se eller på telefon 031-385 74 40

Retur


Nedan hittar du information om hur du går till väga för att returnera/ångra varor. Kom ihåg att du även kan returnera utan extra kostnad direkt i någon av våra butiker. Om du väljer att returnera via Postnord, står du själv för returkostnaderna samt att varorna kommer fram oskadda till vårt lager. För att säkerställa att varorna kommer fram till vårt lager, ska du använda Postnord Return Drop Off tjänsten.

Observera! Du har inte retur/ångerrätt på gröna växter, blommande växter, sticklingar, lökar, rotknölar, trädgårdsväxter och andra produkter som kan ta skada av att hanteras flera gånger. Du kan heller inte returnera/ångra produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. 

Läs mer om våra villkor här: Köp- och leveransvillkor. 

Returblankett som finns här måste fyllas i och skickas med i paketet för att returen skall bli godkänd. Om du är osäker på hur du fyller i returblanketten, kontakta vår kundtjänst på ebutik@blomsterlandet.se

Returen ska skickas till denna adress: 

Blomsterlandet
Knut påls väg 5
256 69 Helsingborg

Steg för steg

  1. Anmäl din retur till vår kundtjänst på ebutik@blomsterlandet.se. Ange ordernummer och de produkter du önskar returnera. 
  2. Ladda ner returblanketten och fyll i den. 
  3. Packa varsamt ner varan/varorna i ett paket och lägg med den ifyllda returblanketten. 
  4. Skriv ut fraktetiketten och fäst på paketets utsida*. Det är viktigt att fraktetiketten syns tydligt på paketet. Du måste använda tjänsten Postnord Return Drop Off för att paketet ska levereras till vårt lager.
  5. Lämna in paketet till närmsta postombud. En lista på ombud hittar du här: https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle
  6. Notera att det kan ta upp till 14 dagar för din retur att komma fram och registreras på vårt lager.
  7. När din retur är registrerad på vårt lager sker återbetalningen till dig inom 14 dagar. Återbetalningen sker via Klarna.

*Fraktetikett kan du själv skriva ut på www.postnord.se eller få hjälp att göra det direkt hos ditt postombud. 


När du returnerar varor till vårt lager är det du som kund som ansvarar för varan tills dess att den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och alltid skickar ditt paket spårbart samt meddelar vår kundtjänst på förhand att din retur är på väg. Om du skickar din retur oanmäld, finns det risk att returen inte blir godkänd. 

Har du frågor? Hör av dig på ebutik@blomsterlandet.se eller på telefon 031-385 74 40